Köpvillkor

Välkommen till Olsson Stockholm. Genom att handla hos oss på https://olsson-mode.se godkänner du våra köpvillkor. Läs dem noggrant innan du genomför ett köp. Villkoren nedan gäller för alla köp som görs via vår webbplats av privatpersoner inom Sverige.

1. Allmänt

Olsson Stockholm är en svenskregistrerad webbutik som säljer mode och accessoarer. Genom att beställa produkter från vår webbplats ingår du ett köpeavtal med oss och accepterar dessa villkor. Vi följer svensk konsumentlagstiftning, inklusive Konsumentköplagen, Distansavtalslagen, och GDPR.

2. Beställning och avtal

  • En beställning är bindande först när vi har bekräftat den via e-post.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning om det finns misstanke om bedrägeri eller andra oegentligheter.
  • För att genomföra ett köp måste du vara minst 18 år eller ha målsmans godkännande.

Efter att du har lagt din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Kontrollera att alla uppgifter stämmer. Om något är fel, kontakta oss omedelbart på info@olsson-mode.se.

3. Priser och betalning

  • Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms.
  • Eventuella fraktkostnader visas tydligt i kassan innan du slutför ditt köp.
  • Vi förbehåller oss rätten att justera priser, kampanjer och erbjudanden utan föregående meddelande, men priset vid köptillfället gäller alltid för din beställning.

Betalningsmetoder

Vi erbjuder säkra betalningar genom våra betalpartners, inklusive Klarna. Tillgängliga betalningsalternativ (t.ex. kort, faktura eller delbetalning) visas i kassan. Genom att välja Klarna godkänner du deras villkor, som du hittar på www.klarna.com.

4. Leverans

  • Beställningar behandlas normalt inom 1–2 arbetsdagar och levereras inom 4–7 arbetsdagar inom Sverige.
  • Vi samarbetar med PostNord och andra pålitliga transportörer.
  • Fri frakt erbjuds på alla beställningar inom Sverige om inget annat anges.

Vi ansvarar inte för förseningar som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll (t.ex. strejk, väder eller transportförseningar). Om din beställning blir försenad meddelar vi dig så snart som möjligt.

5. Ej uthämtade paket

Om ett paket inte hämtas ut inom angiven tid skickas det tillbaka till oss.

  • Vi tar ut en administrativ avgift på 150 SEK för ej uthämtade paket för att täcka frakt- och hanteringskostnader.
  • Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten.

6. Ångerrätt och returer

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du mottagit din beställning enligt Distansavtalslagen.

För att ångerrätten ska gälla måste produkten vara:

  • Oanvänd och i originalskick
  • Förpackad i originalförpackningen
  • Komplett med alla etiketter kvar

Kontakta oss via info@olsson-mode.se innan du returnerar varan så skickar vi instruktioner.

Återbetalning sker inom 5–10 arbetsdagar efter att vi mottagit och godkänt returen.

Undantag från ångerrätten

Ångerrätten gäller inte för:

  • Produkter som har använts, tvättats eller saknar etiketter
  • Presentkort eller digitala produkter
  • Specialtillverkade eller måttbeställda varor

7. Reklamation och felaktiga produkter

Om du fått en skadad eller felaktig vara ska du reklamera den så snart som möjligt.

  • Kontakta oss via info@olsson-mode.se och beskriv felet, gärna med bilder.
  • Reklamation måste göras inom 3 år från mottagandet enligt svensk lag.

Vid godkänd reklamation erbjuder vi reparation, utbyte eller återbetalning. Vi står för fraktkostnaden vid godkända reklamationer.

8. Integritet och dataskydd

Vi värnar om din integritet och behandlar dina personuppgifter enligt GDPR.

Vi samlar endast in nödvändig information för att behandla din order och förbättra din köpupplevelse. Läs mer i vår Integritetspolicy.

9. Force majeure

Vi ansvarar inte för förseningar eller uteblivna leveranser som beror på omständigheter utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, krig, strejker, myndighetsåtgärder eller tekniska problem. I sådana fall skjuts våra skyldigheter upp tills situationen är löst.

10. Tillämplig lag och tvister

Dessa villkor regleras av svensk lag.

Vid tvist följer vi beslut från Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Som kund inom EU kan du också använda EU:s onlineplattform för tvistlösning: https://ec.europa.eu/consumers/odr

11. Kontaktinformation

Olsson Stockholm

📧 E-post: info@olsson-mode.se

🌐 Webbplats: https://olsson-mode.se